sirawit.a@chula.ac.th
B.A. (First-class Honors) in English, Naresuan University
M.Ed. in Teaching English as a Foreign Language (International Program), Chulalongkorn University
Currently undertaking Ph.D. in Applied Linguistics: English Language Teaching, University of Southampton, UK
1. Language education
2. English as a second/foreign language
3. Academic/critical literacies
4. Critical applied linguistics
5. Critical thinking and criticality in language education
6. Teaching reading and writing skills
7. English for academic purposes
8. Genre-based approaches in ELT
9. Systemic functional linguistics
Apairach, S. (2023). Going the extra miles in a reading lesson: Insights from a Thai EFL Classroom. LEARN Journal: Language Education and Acquisition Research Network, 16(1), 320–338.
Apairach, S. (2020). [Review of the book Teaching and Researching Reading (Third Edition), by William Grabe and Fredricka L Stoller]. ThaiTESOL Journal, 34(1), 118-122.
Apairach, S. (2018). [Review of the book Global Conversations in Literacy Research: Digital and Critical Literacies, by Peggy Albers]. PASAA Journal (A Journal of Language Teaching and Learning), 58, 342-351.
Apairach, S. (2016). [Review of the book 100 Questions (and Answers) About Qualitative Research, by Lisa M. Given]. PASAA Journal (A Journal of Language Teaching and Learning), 52, 255-260.
Apairach, S., & Vibulphol, J. (2015). The Beliefs about Language Learning of Thai Upper Secondary School Students in Different Educational Contexts. PASAA Journal (A Journal of Language Teaching and Learning), 50, 65-94.
Apairach, S. (2015). A model of relationships between beliefs about language learning and language learning strategies, proficiency, gender, and educational contexts of Thai upper secondary school students (Unpublished master’s thesis). Chulalongkorn University, Thailand.
- ทุนสนับสนุนศึกษาต่อระดับปริญญาเอกในต่างประเทศ สถาบันภาษา จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (2562)
- รางวัลเพื่อส่งเสริมความเป็นเลิศในการปฏิบัติงานด้านการเรียนการสอน สำหรับอาจารย์รุ่นใหม่ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (2562)
- ทุนวิจัยในชั้นเรียน ศูนย์นวัตกรรมการเรียนรู้ จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย (2560)